Pedo-presentatie: Difference between revisions

From Brongersma
Jump to navigation Jump to search
No edit summary
No edit summary
Line 3: Line 3:
Hey Anton,<br>
Hey Anton,<br>
<br>
<br>
Vorige week hebben we onze presentatie over de plaats van pedofielen in de samenleving gehouden. We hadden maar 10 minuten en dat is weinig, zoals je wel kunt voorstellen. Bovendien is een groep slaperige pubers aan het denken zetten niet de makkelijkste opgave! Ook heeft het publiek bij een presentatie geen enkele verplichting om te na te denken en het is een bittere waarheid dat de meeste mensen te lui, niet eens te dom, maar te lui zijn om na te denken.<br>
Vorige week hebben we onze presentatie over de plaats van pedofielen in de samenleving gehouden. We hadden maar tien minuten en dat is weinig, zoals je wel kunt voorstellen. Bovendien is een groep slaperige pubers aan het denken zetten niet de makkelijkste opgave! Ook heeft het publiek bij een presentatie geen enkele verplichting om te na te denken en het is een bittere waarheid dat de meeste mensen te lui, niet eens te dom, maar te lui zijn om na te denken.<br>
<br>
<br>
Ik had het persoonlijk graag een stuk radicaler gehad en vooral politieker. (Als je het mij vraagt is een onderwerp als dit politieker dan de 2e kamer - de managementafdeling van ons land - waar wat er daadwerkelijk gaande is op zijn hoogst zichtbaar is in kleine en vervormde rimpelingen aan de oppervlakte; de haat naar pedofielen verraadt een enorme stroming onder de oppervlakte.) Verder dan "pedofielen zijn ook mensen", zijn we helaas niet gekomen. Zoiets zeggen is wat mij betreft vergelijkbaar met "homo's (of negers of zoiets) zijn ook mensen". En blijkbaar staat het er inderdaad zo treurig voor; dat hun menselijkheid verdedigd moet worden! Toch valt er ook wat positiefs op te merken: P. [edit], het meisje dat bij het interview was, is daadwerkelijk volledig van mening veranderd en dat is heel wat. Ook hebben wij met onze presentatie laten zien dat het mogelijk is om op een redelijke manier te spreken over dit onderwerp en ik geloof dat dat wel degelijk blijft hangen.<br>
Ik had het persoonlijk graag een stuk radicaler gehad en vooral politieker. (Als je het mij vraagt is een onderwerp als dit politieker dan de 2e kamer - de managementafdeling van ons land - waar wat er daadwerkelijk gaande is op zijn hoogst zichtbaar is in kleine en vervormde rimpelingen aan de oppervlakte; de haat naar pedofielen verraadt een enorme stroming onder de oppervlakte.) Verder dan "pedofielen zijn ook mensen", zijn we helaas niet gekomen. Zoiets zeggen is wat mij betreft vergelijkbaar met "homo's (of negers of zoiets) zijn ook mensen". En blijkbaar staat het er inderdaad zo treurig voor; dat hun menselijkheid verdedigd moet worden! Toch valt er ook wat positiefs op te merken: P. [edit], het meisje dat bij het interview was, is daadwerkelijk volledig van mening veranderd en dat is heel wat. Ook hebben wij met onze presentatie laten zien dat het mogelijk is om op een redelijke manier te spreken over dit onderwerp en ik geloof dat dat wel degelijk blijft hangen.<br>

Revision as of 21:55, 17 June 2014

Door: W. [edit]

Hey Anton,

Vorige week hebben we onze presentatie over de plaats van pedofielen in de samenleving gehouden. We hadden maar tien minuten en dat is weinig, zoals je wel kunt voorstellen. Bovendien is een groep slaperige pubers aan het denken zetten niet de makkelijkste opgave! Ook heeft het publiek bij een presentatie geen enkele verplichting om te na te denken en het is een bittere waarheid dat de meeste mensen te lui, niet eens te dom, maar te lui zijn om na te denken.

Ik had het persoonlijk graag een stuk radicaler gehad en vooral politieker. (Als je het mij vraagt is een onderwerp als dit politieker dan de 2e kamer - de managementafdeling van ons land - waar wat er daadwerkelijk gaande is op zijn hoogst zichtbaar is in kleine en vervormde rimpelingen aan de oppervlakte; de haat naar pedofielen verraadt een enorme stroming onder de oppervlakte.) Verder dan "pedofielen zijn ook mensen", zijn we helaas niet gekomen. Zoiets zeggen is wat mij betreft vergelijkbaar met "homo's (of negers of zoiets) zijn ook mensen". En blijkbaar staat het er inderdaad zo treurig voor; dat hun menselijkheid verdedigd moet worden! Toch valt er ook wat positiefs op te merken: P. [edit], het meisje dat bij het interview was, is daadwerkelijk volledig van mening veranderd en dat is heel wat. Ook hebben wij met onze presentatie laten zien dat het mogelijk is om op een redelijke manier te spreken over dit onderwerp en ik geloof dat dat wel degelijk blijft hangen.

Ik denk dat je misschien ook wel geïnteresseerd zult zijn in mijn conclusies over de oorzaken van de huidige moraal met betrekking tot pedofilie. Ik hoop in ieder geval dat het een beetje interessant is. Ik heb grofweg twee factoren kunnen onderscheiden die de haat naar de pedofielen leiden, daarnaast drie katalysatoren van de haat en één factor die mij zeer onduidelijk is, maar waarvan ik vermoed dat het alles mogelijk maakt.

De eerste factor is identiteit. Seksualiteit en identiteit zijn nauw met elkaar verbonden: wie je neukt is wie je bent. Dit behoeft geen uitleg denk ik. Nu wil men niets liever dan een scherp gedefinieerde, sterke en vooral goede identiteit. Wat is de makkelijkste manier om dit te verkrijgen?: een buitenstaander. De nationalist zegt: ik ben Nederlander, geen Duitser. Zo kon de hetero vroeger zeggen: ik ben hetero, geen homo. Maar nu niet meer, nu zijn homo's geëmancipeerd. Erger nog, geassimileerd. Er is dus een sterke behoefte aan een nieuwe seksuele buitenstaander en dat is de pedo.

De tweede factor is de spanning die is ontstaan doordat kinderen heel lang kind zijn. Men heeft altijd een moment gehad waarop het kind een volwassene werd, altijd begeleid door een ritueel. In de primitieve samenleving was dat voor meisjes wanneer ze voor het eerst menstrueerden. Dan waren ze immers rijp. Zo rond het dertiende levensjaar werd het meisje een vrouw en daarmee een potentiële partner. Jongens werden volwassen wanneer ze sterk genoeg waren om te jagen, ongeveer even oud als meisjes dus. Tegenwoordig is dit moment vastgelegd op achttien jaar. Doordat men tot die leeftijd op school zit, ongeveer vijf jaar later dus. Het gevolg is een enorme seksuele spanning in de gehele cultuur veroorzaakt door het feit dat 'kinderen' vanaf laten we zeggen veertien jaar, simpelweg sexy zijn. Sterker nog, biologisch gezien bestaat er niks dat aantrekkelijker is dan een 16-jarig meisje. Onderschat overigens ook de seksuele kracht van jongens niet: pederastie is eerder de norm dan de uitzondering - bewust of niet - maar tegelijkertijd is ze taboe. De seksuele spanning, die voelbaar is voor iedereen, niet alleen voor degenen die zich aangetrokken voelen tot deze 'kinderen', leidt tot de hysterie. Het feit dat de 'pedo's' potentiële brekers zijn van het taboe maakt hen tot doelwit.

De drie katalysatoren zijn voor de hand liggend. Economische onrust: onzekerheid leidt altijd tot fascistoïde verlangens. De massamedia, waaronder de social media, reproduceren de hysterie eindeloos. En natuurlijk seks: seks maakt nu eenmaal hysterisch.

De laatste factor is de medicalisering van de psychiatrie. Het is me niet volledig duidelijk hoe en waarom, maar de correlatie tussen de medicalisering van de psychiatrie (of ruimer: wetenschappelijk positivisme) en fascisme, in de ruime zin van het woord, is in ieder geval duidelijk. Aan het einde van de 19e eeuw en in het begin van de 20ste zag je de eerste tekenen. De mens werd een wetenschappelijk object. Dit ging gepaard met de opkomst van nihilisten van Sint-Petersburg tot Londen, iets later van de futuristen en Eerste Wereld Oorlog, waarin het proto-fascisme duidelijk zichtbaar was. Na 1918 kwam het positivisme tot volle bloei samen met de medicalisering van de psychiatrie (psychiatrische patiënten werden bijna uitsluitend medisch behandeld en de psychiatrie was verliefd op eugenetica) en daarmee kwam ook het volwaardige fascisme tot volle bloei.

Nu, aan het begin van de 21ste eeuw, is de psychiatrie hopeloos verliefd op de neurologie. Wat is dan het verband tussen positivisme en fascisme? Nogmaals, het is me niet geheel duidelijk (vandaar ook dat ik nu zo warrig schrijf), maar wat ik wel weet is dat het positivisme het laatste is wat het geloof in 'moraliteit' in het westen in leven houdt. Het positivisme is namelijk het geloof in waarheid, een feller geloof nog dat het oude christelijke geloof in de waarheid van god. (Daarom heeft de wetenschap zich niet ontwikkelt ondanks het christendom, nee, we hebben de wetenschap te danken aan het christendom, het onvoorwaardelijke geloof in de idee van Waarheid dat zo sterk is dat het zichzelf vernietigt.) Moraliteit bestaat op voorwaarde van een geloof in waarheid (een platonisch goddelijk Goed). De wetenschap is de laatste waarheid die we hebben. Wanneer wetenschappelijk positivisme dus dominant wordt in ons denken, wordt onze moraliteit sterker (of de volgorde is andersom, maar dat is een andere discussie). Kortom, het positivisme vormt een laatste metafysica waarin we onze moralen kunnen funderen. Waarom moraliteit zich zo heftig - in fascisme - heeft geuit in de 20ste eeuw, is nog een vraag. (Dit heeft waarschijnlijk te maken met het nihilisme.) Op dit moment voel ik een echt neo-fascisme opkomen. Dit is onder andere te zien in de vervolging van pedofielen.

Sorry voor de warrigheid en de lengte maar ik wilde mijn gedachtes graag afmaken. Ik hoop dat dit alles me spoedig duidelijk wordt, want ik voel dat hier de sleutel ligt. Het was trouwens een genoegen om je te interviewen en ik heb veel bewondering voor je moed. Waren meer mensen maar sterk genoeg om te doen wat jij hebt gedaan! - tegen de dominante moraal ingaan. En als het mogelijk is wanneer je leden van Martijn spreekt, wil je ze dan oprecht sterkte van mij toewensen?

Vriendelijke groet,
W. [edit]

bron: 'Pedo-presentatie' door W. [edit]; E-mail aan Anton Dautzenberg; 16 juni 2014