Persbericht van Marthijn Uittenbogaard aan media en Alberto Stegeman

From Brongersma
Jump to navigation Jump to search

Geachte Alberto Stegeman,

Ik heb gedacht goed te doen door een email van een vrouw met pedofiele gevoelens die expliciet aangaf een andere vrouw met pedofiele gevoelens te zoeken te forwarden aan de vrouw met pedofiele gevoelens waaraan uw uitzending gewijd is. Mocht ik hierbij een fout gemaakt hebben dan zal ik daarvan leren hopende dat uw redactie ook van gemaakte fouten wenst te leren. Waarom bijvoorbeeld na i.i.g. ruim acht maanden na de confrontatie van mevrouw met Alberto Stegeman mij pas op de hoogste stellen van het feit dat ik een fout gemaakt zou hebben zonder ook nog expliciet te vermelden wat er aan de hand is?
---
Mijn bovenstaande reactie in zijn geheel weergeven. En alleen deze reactie weergeven als er bij gezegd wordt dat ik op het moment van reageren onvoldoende op de hoogte was van de uitspraken gedaan door deze mevrouw. De beelden ga ik niet vooraf samen met u of een ander redactielid bekijken. Mocht ik na de uitzending alsnog behoefte hebben aan reageren dan doe ik dat middels een persbericht aan de media.

Marthijn Uittenbogaard

Mail van 18-01-2013:

Geachte heer Uittenbogaard,

Ik begreep van mijn collega, die u zojuist telefonisch heeft gesproken, dat u niet wilt meewerken aan het programma Undercover in Nederland, maar desondanks wil ik u vragen om een reactie op de uitkomsten van een onderzoek van ons programma. U bent ervan op de hoogte dat u een verzoek om reactie via dit mailadres ontvangt. Ruim een jaar geleden zijn we gestart met een undercover-onderzoek als 'pedofiele vrouw'. U was destijds penningmeester van de vereniging Martijn en kende de hulpvraag. Hieronder nogmaals de inhoud van mijn mail destijds.

Beste bestuursleden van de PNVD, Het is nogal omslachtig om te mailen, maar voor mij is dit een grote stap... Ik strijd al lang met gevoelens voor jongere meisjes en dat hou ik bewust verborgen omdat dit niet geaccepteerd zal worden. Zeker omdat het een taboe is en omdat waarschijnlijk veel van de vrouwen zich hier niet over uitspreken.. net als ik...tot nu. Ik weet hier niet meer mee om te gaan. Ik mail omdat ik hulp zoek. Ik weet niet of jullie bekend zijn met vrouwen die deze gevoelens hebben, maar ik hoop van wel. Op het internet heb ik gezocht, maar daar heb ik geen vrouwelijke groep gevonden. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen en kan ik met iemand in contact komen.. zodat ik misschien ergens een uitlaatklep vind.. En ergens iemand vind die in een soortgelijke situatie zit..

Hopend op een reactie
Liesbeth

U heeft me vervolgens als bestuurslid van de vereniging Martijn in een persoonlijke mail doorverwezen naar een vrouw die mij daarbij kon helpen. Eén van mijn vrouwelijke collega's is vervolgens als 'de pedofiele vrouw Liesbeth' naar haar toe gegaan. Alle afspraken met de vrouw zijn met de verborgen camera gefilmd. De vrouw, die zich uitgaf als therapeut, was zelf pedofiel en doet tijdens de verschillende afspraken opmerkelijke uitspraken en komt met zeer concrete adviezen en plannen die ik graag met u wil bespreken en waarop ik graag uw reactie wil. Temeer, omdat ik uit de media begreep dat u met de vereniging Martijn in hoger beroep het verbod van uw vereniging wilt aanvechten en ik nieuwsgierig ben of u na het zien van de beelden nog steeds achter uw doorverwijzing van destijds staat. Ook ga ik graag met u in gesprek over de toetsing die u hanteert bij doorverwijzingen van mensen met hulpvragen. De aflevering van Undercover in Nederland staat gepland voor zondag 3 februari om 21.30 uur op SBS 6. Graag stel ik u in de gelegenheid de komende week samen met mij naar de beelden te kijken, waarna u enkele vragen hierover zou kunnen beantwoorden. Ik hoor graag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk 25 januari of - en in welke vorm - u bereid bent tot het geven van een reactie.

Hoogachtend,
Alberto Stegeman
Algemeen directeur Noordkaap TV producties BV/
presentator Undercover in Nederland
[adresgegevens Noordkaap]

Mail van 15-09-2011:

Beste Liesbeth,

De PNVD bestaat niet meer. Ik was voorzitter van de PNVD en momenteel bestuurslid van Vereniging Martijn. Vanaf dat mailadres mail ik je nu maar. Je zegt dat je strijdt met je gevoelens voor jongere meisjes? Strijd je tegen jezelf of meer vanwege hoe de maatschappij met zulke gevoelens omgaat? Ik heb in mijn leven een paar keer vrouwen ontmoet die erotische gevoelens hadden voor jonge meisjes. Maar ze komen niet vaak "uit de kast". Ze voelen zich bij de lesbo-beweging niet helemaal thuis, maar bij de pedobeweging ook niet omdat dat voornamelijk een mannenbeweging is. Net als de homobeweging in eerste instantie ook was. Rond 1900 had je al een homobeweging maar vrouwen vind [vond/edit] je er niet of nauwelijks. Ik denk dat jouw gevoelens zeker niet bijzonder zijn. Wat bijzonder is is dat je ze voor jezelf erkent en niet wegdrukt. Althans jezelf niet voorliegt. Veel emotioneel gedrag van vrouwen (maar ook mannen) komt mijns inziens omdat mensen zo hun eigen onderdrukte gevoelens afreageren.

Hoe er mee om te gaan? Probeer het een plaats te geven in je leven. Seksuele contacten aangaan raad ik af. Puur vanwege het huidige klimaat: een kind-onvriendelijk klimaat waar men elk seksueel contact hysterisch benadert. Hier wat citaten aangaande 'vrouwelijke pedofielen' www.martijn.org/blog/?tag=3Dvrouwelijke-pedofielen {onderaan kan je klikken op 'older entries' voor meer citaten}.

Met vriendelijke groet,
Marthijn Uittenbogaard

Mail van de vrouw met pedofiele gevoelens op 10-05-2012:

De vrouw die met een vrouwelijk pedofiel in contact wilde komen, Liesbeth, is een infiltrator. [...]

bron: 'Persbericht van Marthijn Uittenbogaard aan media en Alberto Stegeman'; 23 januari 2013